Kullanıcı Adınız:

Şifreniz:

 (Şifre Sor)
Üye Ol

Site

Blog Anketler İstatistikler Üyelik Künye SSS E-mail Linkler

Haberler

Genel Türkiye'den Yurtdışından Siteden Haber Arşivi Eski Haberler

Animeler

İsme Göre Türe Göre Yıla Göre Puana Göre Kategoriye Göre Yeni Yayımlanacaklar

Mangalar

İsme Göre Türe Göre Yıla Göre Puana Göre Yeni Yayımlanacaklar

Yazılar

İncelemeler Röportajlar Detaylı Tanıtımlar Kitap İncelemeleri Etkinlikler Yazışmalar Diğer

Çizim

Julie Dillon'ın Dersleri Patrick Shettlesworth 'ın Dersleri

Kişiler Şirketler

 

Omohide Poro Poro Hakkında Yorumlar

Anime'nin Adı: Omohide Poro Poro

Yazar: AirAnka
Tarih: 22/03/2010

Yoruma henüz oy verilmemiş

Müzik: 10
Video: 8
Hik.-Anlat.: 8
Karakter: 10
Tasarım: 9
İzlenebilirlilik: 8

Genel: 8.83

Genel:
Studio Ghibli'den çıkan her anime gibi bu da bir başyapıt.Özellikle çok iyi bir gözlem yapılmış bu animenin yapımı için.O yüzden izlerken, animeden fazlasını izlemiş oluyoruz.Olgun bir anime olduğu için, hareketlilik sevenleri kesmeyebilir.

İyi Yanları:
-Japon toplumunun yapısını esprili bir şekilde dile getirmiş.Özellikle ilkokul çağındaki kız-erkek ilişkilerini.

-Müzikleri çok iyi seçilmiş.Hele ki tarlaları arabayla dolaştıkları sahnede çalan bi romen halk müziği vardı, çok hoşuma gitmişti.

-Biyografi-belgesel tadında bir anime olması.İzlerken çok şey öğrenilebilir.

-Dvd'sinin extraları çok iyi.Filmin yapımıyla ilgili herşeyi içeren bir video var.Bu videoda animenin yapımından tutun, Hayao Miyazaki ve Isao Takahata'nın hayatlarına kadar herşey mevcut.Tabi altyazı seçeneği olmadığından japonca izliyorsunuz.

Kötü Yanları:
- Flashbacklerde karakterler karman çorman olabiliyor.Animenin kapağına aldanırsanız, siz de benim gibi animenin başında afallayabilirsiniz =)

-Tahminimden biraz daha monoton geçti.

-Bazı çizimler garip gelebilir.Bazı sahnelerde ana karakterin elmacık kemiklerinin aşırı belirginliği gibi.Bir de yağmurlu havada geçen bir araba gezintisi sahnesinde, camlardaki damlaların daire şeklinde olması kötüydü.

Sonuç:
Yönetmeninin Takahata , yapımcısının da Miyazaki olduğunu tekrar belirtirim.Geçmiş zaman ve şimdinin arasında gidip gelmelerle, bir drama ve japon nostaljisi için başarılı bir anime.



Yazar: valkryei
Tarih: 24/09/2006

Yoruma henüz oy verilmemiş

Müzik: 10
Video: 10
Hik.-Anlat.: 10
Karakter: 10
Tasarım: 10
İzlenebilirlilik: 9

Genel: 9.83

Genel:
Tek kelime ile muhteşem bir yapım. Renklerin kullanımı, o harika müzikleri ve hikâyenin işlenişi tam anlamı ile bir başyapıta yakışır biçimde.

İyi Yanları:
Dediğim gibi bir başyapıta olması gereken her iyi yöne sahip.

Kötü Yanları:
İlk başta iki karakterin de aynı kişi olduğu belli olmuyor. Ama bu da filme başka bir tat katmış. Bence bu kötü bir yön değil ama gene de buraya yazma gereği hissetim.

Sonuç:
Başyapıt...



Yazar: innuendo
Tarih: 18/08/2006

Yoruma henüz oy verilmemiş

Müzik: 9
Video: 9
Hik.-Anlat.: 10
Karakter: 10
Tasarım: 9
İzlenebilirlilik: 10

Genel: 9.50

Genel:
Genel olarak muhteşem bir anime! Nasıl tek kelimeyle anlatılır derseniz inanın başka kelime bulamıyorum anlatmaya... Daha demin izledim ve hemen hakkında bir şeyler yazma isteği uyandırdı bende! Herkesin izlemesi gerekir bence!

İyi Yanları:
*Çizimleri mükemmel. Diğer çoğu animeden farklı olarak karakterlerin dış görünüşü Japonlara benziyor. Öyle büyük büyük gözler, alından akan kocaman damlalar yok. Ama demek ki bir animenin konusu güzel olunca böylede izleniliyormuş ve göze mükemmel geliyormuş.
*Ana karakter çok güzel işlenmiş! Geçmişiyle olan duygusal çekişmeler, birşeylere karar verme aşamaları adeta gerçek gibi!
*Diyalogları çok güzel, çok samimi! Kesinlikle içimizden birileri bu animedeki gibi diyaloglar ve olaylar geçirmiş ve yaşamıştır! Özellikle animenin ortalarına doğru insanın içini sıcak duygular basıyor! Samimiliğinden olsa gerek!
*Müzikleri çok hoş... Bazen bir çocuk şarkısı gibi melodiler duyuyorsunuz bazen ise içinde bulunduğunuz bir çelişkiyi yansıtmaya çalışan ve bunu oldukça iyi başaran müziklerle karşılaşıyorsunuz.
*Zaten her şey böyle mükemmel olunca hikâye akıp gidiyor! Hiç sıkıntı hissi vermeden...

Kötü Yanları:
*Bence kötü hiç bir yanı yok! :))) Tamamen mükemmel!

Sonuç:
* Herkes izlemeli bence... Özellikle yaşça büyük olan insanlar! Çünkü o zamanların bazı kurallarını, toplumsal hayatlarını da yansıtıyor. Hayatta fazlaca deneyimler yaşamış kimselere daha çok şey ifade edeceğine inanıyorum! İçtenlikle tavsiye ediyorum!



Yazar: Arda
Tarih: 15/08/2006

Yoruma 2 kişi oy vermiş. 2 kişi (%100) yorumu faydalı bulmuş.

Müzik: 9
Video: 9
Hik.-Anlat.: 10
Karakter: 10
Tasarım: 10
İzlenebilirlilik: 10

Genel: 9.67

Genel:
Sınıf arkadaşları, sınıf başkanlığı, seksek oyunları, sınıf maçları, koridor koşturmacaları, spor ayakkabıları, rugan ayakkabılar, çiçekli tokalar, müzik dersleri, resim dersleri, matematik testleri, sınıf temizliği, beslenme saati, yaramaz öğrenciler, uslu öğrenciler, çalışkanlar ve tembeller, ilk aşklar, ilk dedikodular ve daha nicesi çoğumuzun ilkokul yıllarının ana gündem konularını oluşturan küçük detaylardır. Büyüdüğümüzde ise bizler için yalnızca komik ve masum birer anı olarak kalan bu küçük detayların ve anıların aslında bugünkü karakterimizin ve hayat seçimlerimizin temelini oluşturduğunun farkına bile varmayız.

Only Yesterday, 27 yaşında, yalnızca kariyerinin ve işinin peşinde koşmuş yalnız bir bayanın ve 5. sınıfa giden 10 yaşındaki küçük bir kız çocuğunun birbirine örülü hikayesini anlatır. Film, hikayenin ana karakteri Taeko’nun söylemi ile tırtılın kelebeğe dönüştüğü süreçte bizlere kozaya girmek istemeyen küçük bir tırtılın ve sonunda kozayı yavaş yavaş yırtmaya başlayan kelebeğin gözünden yansıtılır. Bu anlatım sürecinde Taeko’nun kozada kaldığı yılların, bir diğer değişle gençlik yıllarının ne şekilde geçtiği üzerinde fazlaca durulmaz.

Spoiler:
Film, 27 yaşındaki Taeko’nun şehrin karışık yaşantısından 10 günlük bir tatil için uzaklaşma isteği sonucunda aldığı izni kullanmak üzere üvey kız kardeşinin Yamagata’daki yakınlarının yanına gitme kararı ile başlar. Daha önce de buna benzer bir gezi yapmış olan Taeko yolculuk ettiği trende kendisini 5. sınıf anıları ile başbaşa bulur. İlkokul yıllarında almış olduğu ya da kendisi adına alınan kararlar, yapmış olduğu hareketler ve sergilediği tavırların aslında bugünkü kişiliğinin temellerini oluşturduğunu farkeden Taeko, anılarının ve anılarındaki küçük kızın kendisine aslında kim olduğunu anımsatmak için kafasını bu kadar meşgul ettiği sonucuna varır.


Only Yesterday, mükemmel bir gözlemin ve sağlam bir hafızanın ürünü. Isao Takahata filmi ele alırken 1966 ve 1982 yıllarına ilişkin sürüyle detaya yer vermiş. Özellikle de bu detayların karakterlerin algıları doğrultusundaki vurguları yapıma oldukça yoğun bir nostalji havası katmış. Pek tabi, bizler o yıllarda Japonya’da yaşamadığımız için yapılan referansların çoğunu öznel olarak alamıyoruz ancak hepsinin gerçekte var olan şeylere göndermeler olduklarını anlamak güç değil. Bu açıdan filmin Japon izleyiciler ve özellikle de çocukluğunu 60ların sonunda yaşamış olanlar açısından daha derin bir etkisi olabilir. Ancak, bu filmin Japon toplumuna kapalı bir anlatımı olduğu anlamına da gelmiyor. Isao Takahata, seyircinin kolayca kavrayabileceği ve kendi anıları ile özdeşleştirebileceği evrensel bir hikaye sunuyor. Aralara serpiştirilen detaylar da izleyici açısından bire bir olmasa da yaklaşık bir nostalji hissi yaratmaya fazlasıyla yetiyor.

Isao Takahata anlatımını pek çok gerçek hayat ayrıntısı ile desteklemiş. Özellikle vurguladığı yağmur, yağmur sonrası gece, sokak ve doğa tasvirleri yine filmin üzerine inşa edildiği hissi yapının altını çiziyor. Bunlar dışında taşranın mükemmel tasvirinde kullanılan ince detaylar filmin gerçekçiliğine ve etkileyiciliğine önemli katkılarda bulunuyor. Tüm bunlarda sanat yönetmenliğini yapan Kazuo Oga’nın büyük bir etkisi var. Ayrıca daha önce pek çok Ghibli yapımında görev almış olan Yoshifumi Kondo’nun, özellikle yetişkin karakterlerin yüz ifadelerindeki gerçekçi tasarımlarının da karakterlerin canlılığına büyük etkisi olmuş. Kondo’nun çocuk tasarımları ise klasik Ghibli animelerinde görmeye alışık olduğumuz türden. Bu da o yılların masum yapısını yansıtmak için ideal bir görsellik sunuyor.

Filmin gerçekçi söylemi Taeko’nun etrafında gelişen olayları ve Taeko’nun karakter gelişim basamaklarını ifa etmekte kullanılırken, dışavurumcu sahneler ile ana karakterin duyguları ve iç dünyası ifade edilmiş. Isao Takahata’nın genel sinema anlayışında görmeye alışık olmadığımız bu sahneler (mesela gökyüzünde yüzmek gibi) karakter merkezli bir yapım için mükemmel bir tamamlayıcı olmuş. Böylelikle hem karakterin dışında hem de içsel dünyasında yaşananları sunup karakteri bir bütün olarak canlandırmak mümkün olmuş. Odak Taeko üzerinde olsa bile arka planda yer alan karakterlerin dahi kendi çaplarında gerçeklikleri sağlanabilmiş. Kızların eteklerini açmaya çalışan erkek çocuklarından, ilk ergenlik sorunları ile tanışan kız çocuklarına arka planda yer alan her karakter izleyiciye bir yerlerden tanıdık gelebiliyor. Bunlar da değindiğimiz engin gözlem gücünün birer sonucu olsa gerek.

Only Yesterday, vizyona girdiği dönem açısından tasarımsal başarısının yanında çok iyi bir animasyon arz ediyor. Son dönem animasyonlarında gördüğümüz yoğun bilgisayar ve üç boyutlu animasyon entegrasyonunun aksine Only Yesterday büyük ölçüde geleneksel animasyon teknikleri ile hazırlanmış bir yapım. Buna rağmen kimi sahnelerde ortaya koyulan üç boyutlu animsyon hissi beni hayretler içinde bıraktı (örn. araba ile seyahat esnasında tarlaların görünümü). O dönemde yukarıda sayılan vasıtalar olmaksızın böylesine bir görselliğe imza atmak hakikaten çok güç ve müthiş saygı gösterilmesi gereken bir hadise. Bu nedenlerle animasyon açısından Only Yesterday’i tamamlayıcısı tasarımlarla birlikte mükemmel olarak kabul etmek hiç de yanlış bir değerlendirme olmayacaktır.

Filmin bir başka güçlü yanı seçilen müzikler. Japon halk müziklerinden 1966 senesinin ve 1982 senesinin müziklerine ve hatta Macar halk müziklerine seçilen her parça filmin nostaljisini tamamlayan birer unsur. Ayrıca seslendirmelerdeki doğallık karakterlerin gerçekçiliğini destekleyen bir başka ana unsur olarak karşımıza çıkıyor.

Isao Takahata, yalnızca Japon animasyon sinemasının değil, genel planda Japon sinemasının yetiştirdiği en önemli isimlerden birisi. Only Yesterday de Isao Takahata sinemasının en çarpıcı örnekleri arasında. Masum çocukluk anılarının yetişkin bir insanın genel davranış ve düşünce motiflerine etkisine ilişkin bir hikayeyi usta bir gözlemcinin hafızasından gelen ince detaylar eşliğinde dile getiren Only Yesterday, yalnızca animasyon izleyicilerinin değil aynı zamanda Japon sinemasına ilgi duyanların ve hatta bütünü ile kaliteli bir dram izlemek isteyen her sinema severin mutlaka ve mutlaka seyretmesi gereken ve kendi çocukluğu ve seçimleri üzerine ufak da olsa düşünecek bir şeyler bulabileceği mükemmel bir Ghibli klasiği.

İyi Yanları:
Yukarıda.

Kötü Yanları:
Yukarıda.

Sonuç:
Yukarıda.



Bu anime hakkında kendi yorum ve puanlarınızı girmek için buraya tıklayın
   

 

Son Girilen Anime Tanıtımları

1. Ushio & Tora (TV 2)
2. Ushio & Tora (TV)
3. Mirai no Mirai
4. Watashi to Watashi no Futari no Lotte
5. Detective Conan Movie 22: Zero's Executioner
6. Himouto! Umaru-chan
7. Goblin Slayer

Son Girilen Manga Tanıtımları

1. Rurouni Kenshin: Master of Flame - Hidden Chapter
2. Rurouni Kenshin: Restoration
3. Yume no Shizuku - Ougon no Torikago
4. Tonari no Kaibutsu-kun
5. Lady Victorian
6. Hadashi no Bara wo Fume
7. Anne no Aijou

En Son Yorum Girilmiş Animeler

1. Himouto! Umaru-chan
2. Kanojo to Kanojo no Neko
3. Claymore
4. Brynhildr in the Darkness
5. Fist of the North Star
6. Recorder to Randoseru
7. A.D. Police

En Son Yorum Girilmiş Mangalar

1. Steel Ball Run
2. Berserk
3. Kaichou Wa Maid-sama!
4. NANA
5. Skip Beat!
6. Death Note
7. Berserk

 

Copyright © 2000 - 2021 Anime.GEN.TR